איך קוראים את התוצאות?
לאחר שהזנתם את גיל המבוטח שעבורו מיועד הביטוח, ולאחר שבחרתם את סוג הכיסוי המבוקש, יופיעו מייד תוצאות ההשוואה – החל מהתעריף הנמוך ביותר אל הגבוה. הטבלה תציין את שם חברת הביטוח כגון ביטוח ישיר, מנורה, מגדל, מבטחים וכן הלאה, את התעריף שלה עבור הכיסוי המסוים שהקלדתם, וכן פרטים ליצירת קשר איתה. מטבע הדברים תרצו לפנות אל החברה שמציעה את התעריף הנמוך ביותר, אבל רגע לפני שאתם עושים זאת חשוב שתדעו כמה דברים.
ראשית, ייתכן שהתוצאה עבור אישה (אם המשפחה) בגיל 41 תהיה הטובה ביותר בחברה אחת, אבל עבור האב בן ה- 43 תהיה תוצאה טובה יותר בחברה אחרת, ואותו הדבר לגבי הילדים. לכן כדאי להשקיע מעט זמן ולראות מהי הקונסטלציה הכי משתלמת, והאם עדיף לרכז את כל הביטוחים בחברה אחת למען הנוחות למרות שהעלויות מעט גבוהות יותר.
שנית, יש לזכור כי בחברת הביטוח ידרשו מכם לעשות חיתום רפואי, כך שאם יש סיכון בריאותי מהותי (עישון, מחלה כרונית וכדומה), התעריף עשוי לעלות. בנוסף, חשוב להבין כי התעריפים המוצעים יהיו קבועים עבורכם לתקופה של שנתיים, ולאחר מכן תהיה החברה זכאית להעלות את התעריף בעד 10 שקלים או 20% (הגבוה יותר) בלי צורך באישורכם.
חשיבותו של מדד השירות
נתון נוסף שיופיע בתוצאות הוא מדד השירות, המשקף שורה ארוכה של פרמטרים. המדד כולל את שיעור תשלום התביעות של אותה החברה ואת הזמן שלוקח לה לטפל בתביעות מפתיחתן ועד לסגירתן. בנוסף, המדד לוקח בחשבון את מידת שביעות הרצון של לקוחות החברה מהטיפול בפניותיהם, ועד כמה הם מוכנים להמליץ על שירותיה. כמו כן נלקחים בחשבון הזמן לקבלת מענה בטלפון אצל החברה, ואף מספר התלונות כנגדה שהגיעו לרשות שוק ההון, בדגש על תלונות שנמצאו מוצדקות.
לדוגמא, במדד השירות הכללי של חברות הביטוח משנת 2019 (השנה האחרונה בה קיימים נתונים מלאים במערכת), מובילות חברת הפניקס וביטוח ישיר עם ציון 82, אחריהן הראל, איילון ומנורה עם ציון 80, אחר כך AIG עם ציון 79, ולבסוף מגדל וכלל עם ציון 78. מדובר כאמור בציונים כלליים בלבד ולכן אם תבצעו חיפוש עבור כיסוי ביטוחי ספציפי תקבלו תוצאות אחרות. למשל, השוואת כיסויי ניתוחים + השתלות עבור אנשים בגיל 50 מביאה לתוצאות אחרות: ביטוח ישיר והפניקס עם ציון 77, כלל עם ציון 73, מנורה ו- AIG עם ציון 72, מגדל עם 69, איילון עם 67, וסוגרת את הרשימה נכון להיום חברת הראל עם ציון 61.
עד כמה המדד חשוב? ובכן, כאשר תיתקלו בצורך אמיתי לממש את הפוליסה תרצו לקבל את המענה הטוב ביותר עבורכם או עבור יקיריכם. לכן, בהחלט כדאי לשים לב אל מדד השירות ולתת לו משקל בשיקולי הבחירה.